Zakład Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu
został powołany uchwałą Nr IX/75/15 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 24 czerwca 2015 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej do zarządzania gminnym zasobem mieszkaniowym, nieruchomościami zabudowanymi i gruntowymi
Zakład Gospodarki Lokalowej z siedzibą w Międzyrzeczu w dniu 04.01.2016 r. został wpisany
do rejestru REGON pod numerem identyfikacyjnym 363382523. Jednostce w dniu 19.02.2016 r. nadano NIP 596-175-06-38.
Zadania
Do zadań zakładu należy wykonywanie uprawnień i obowiązków Gminy wynikających
z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego oraz z ustawy o własności lokali, a także zabezpieczenie interesów Gminy przy zarządzaniu lokalami
w przypadku współwłasności w częściach ułamkowych i we wspólnotach mieszkaniowych. Podstawowe zadania zakładu zostały określone w Statucie ZGL, który jest załącznikiem
do ww. uchwały Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
ZGL zarządza:
43
Budynki
686
mieszkań
186
lokali mieszkalnych w budynkach w 100% własności Gminy
503
lokalami w 186 budynkach Wspólnot, w których Gmina ma swój udział
ZGL administruje także lokalami użytkowymi oraz nieruchomościami gruntowymi.

ZGL przejął od MTBS Sp. z o.o.:
Zakład Gospodarki Lokalowej administruje gruntami gminnymi o powierzchni 298.795 m2, w których wyszczególnić należy:
Internetowy dostęp do kartotek czynszowych oraz komunikacja drogą mailową
Internetowy dostęp do kartotek czynszowych oraz komunikacja drogą mailową
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych najemców i dzierżawców ZGL wprowadziliśmy program umożliwiający internetowy dostęp do kartotek czynszowych. Usługa ta daje możliwość w szczególności kontrolowania stanu rozliczeń czynszowych, wskazania stanów liczników i przekazywania do zakładu wszelkiej korespondencji, w tym oświadczeń np. o zmianie ilości osób do naliczeń czynszowych.
Ponadto osoby aktywnie korzystające z internetu będą mogły korzystać z płatności za pośrednictwem Dotpay i eCard. Dla naszych najemców i dzierżawców wynegocjowaliśmy bardzo korzystną ofertę cenową za płatności przez internet kartami płatniczymi oraz za dokonywanie przelewów. Podpisanie umów na ww. usługi to wyjście naprzeciw tym, którzy cenią swój czas i wygodę,
Ponadto ZGL wprowadził możliwość kontaktowania się z zakładem w formie mailowej. Wystarczy na odpowiednim formularzu wyrazić zgodę na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną. Wszystkie te działania mają służyć wygodzie najemców i dzierżawców. Bez potrzeby przychodzenia do zakładu i konieczności zwalniania się z pracy w ciągu dnia, można przede wszystkim podejrzeć stan swoich rozliczeń czynszowych a telefonicznie lub mailowo dokonać ewentualnych wyjaśnień.